X
VÕTA MEIEGA ÜHENDUST
 
 
07.05.2015

Järjest enam ettevõtteid kasutab IT infrastruktuuri ja IT haldust teenusena. Ettevõtte enda IT taristu peab sellisel juhul olema minimaalne: võrguseadmed, kasutajate arvutid, printerid, telefonid. Kesksed IT teenused (serverid, andmebaasid, varukoopia) võivad olla teenusepakkuja pilve keskkonnas. Sama olukord on IT meeskonnaga - teinekord piisab ühest firmasisesest IT valdkonna juhist või spetsialistist, kes koordineerib ettevõtte IT tööd välispartneritega.

Teenusepõhine IT on tõusev trend mitmetel põhjustel. Tänu paranenud välisühendustele teenusepakkujate serverikeskusetega ei pea IT olema kiireks tööks lokaalne ja kasutajale lähedal. Serverite ja IT seadmete jõudlused ja võimalikud andmemahud on mitmekordistunud ning nende juurutamine ettevõttel endal ei ole rahaliselt mõttekas, sest reaalselt kasutatakse 10-30% investeeritud süsteemi võimalustest. Samuti on heade IT spetsialistide palkamine kulukas. Olulisem argument ongi teenuse kasutamisel kulude kokkuhoid, mis kaalub üles võimalikud kaasnevad riskid.

Peamised argumendid Datafoxi praktikate ja klientide näidetel „IT välise teenuse“ kasuks on:

  • Kokkuhoid suurtelt ja ootamatutelt investeeringutelt.
    Suurte ja teinekord ootamatute IT riist- ja tarkvarainvesteeringute asemel tasutakse teenuse puhul igakuiselt, vastavalt ettevõtte jõudluse, andmemahu, töökindluse vajadusele ja kasutajate arvule. Keskmise suurusega ettevõte kõrgkäideldava serveripargi riistvara investeering võib olla ca 40000- 100000 eurot, IT rendi kuumakse on sellisel juhul 1300-3000 eurot kuus. Virtuaalserverite majutamine, haldus ja varundamine Datafoxi serverikeskuses on sarnase või isegi väiksema kuutasuga, kuid sisaldab ka serveriruumide kulu ja kasutajatuge. Milleks maksta rohkem?
  • Kokkuhoid tööjõukuludelt ja parem IT kompetents.
    Oma IT taristu loomine eeldab ka ettevõttesisest kompetentset ja sertifitseeritud IT inimest nende juhtimiseks. Heade IT spetsialistide koolitus on ajakulukas ja kallis, eriti kui õpitud oskusi vaja ei lähe vaja igapäevaselt. 4000-5000 eurose kuukuluga serveriadministraatori asemel soovitame IT süsteemide haldust või tugiadministraatori teenust välispartnerilt. Haldusleping oleks kindlasti soodsam ja teenusepakkuja mitmete administraatorite oskused on üldjuhul suuremad kui ühe administraatori teadmised.

    Tööjõukulude kokkuhoiu eesmärk ei pea olema oma IT inimesest loobumine. IT süsteemide töö tagamise asemel võiks oma IT mees tegeleda rohkem äriarendusega ja -põhitegevusega seotud teemadega, sest ta on hästi kursis ettevõtte ärisuuna, eesmärkide, struktuuri ning info liikumisega.
  • Uute töökindlate IT tehnoloogiate juurutamine. Väikestel ja keskmistel Eesti ettevõtetel ei pruugi olla vahendeid, et investeerida pidevalt efektiivsetesse ja töökindlatesse IT tehnoloogiatesse. Datafoxi serverikeskuse teenuse puhul töötavad klientide IT teenused juhtiv tootjate riist- ja tarkvaral. Kõigi klientide andmed on kaitstud sama turvaliste tehnoloogiate ja praktikatega, mis suurettevõtetes.

Teenusepakkuja huvi on hoida oma IT taristu kaasaegne, sest see tagab efektiivsuse ja konkurentsivõime. Lõppkliendi jaoks jääb aga IT teenuse hind samaks või isegi väheneb, kui teenusepakkuja võtab uue tehnoloogia kasutusele. Kui oma IT taristu uuendamine võib koos plaanimise ja juurutusega aega võtta heal juhul 3 kuud, siis teenusepakkuja suudab pakkuda vajaliku keskkonna päevadega kui mitte minutitega.

Millised on riskid?

  • Kontroll ja usaldus. IT teenusena on usalduspõhine äri.
  • Rikked? Ka suure teenusepakkuja IT süsteemide seadmed võivad katki minna. Ettevõte, kelle põhitegevus on IT teenuse osutamine, on võimeline üldjuhul tagama kiirema IT süsteemide töö taastamise. Aga juhul, kui puudub väline võrguühendus on tulemuseks tööseisak- selle vastu ei saa. Selle vastu aitavad dubleeritud välisühendused, mis on kohustuslik nii teenusepõhise IT kui lokaalse IT puhul.
  • Personaalse IT kontaktisiku kadumine. See on tõesti probleem, kui IT küsimuse korral tuleb oodata kõnejärjekorras, seejärel selgitada oma mure esimese astme klienditoele, kes suunab vea lahendamiseks selleks ettenähtud administraatorile jne. Lihtsam oleks hõigata üle ukse Matile ja saada IT veale kohe lahendus. Kuid ka IT teenus saab olla personaalne ja kliendikeskne juhul kui kliendi küsimused lahendab neile tuntud üks-kaks administraatorit, keda vajadusel asendab pädev IT spetsialist. Pikaajalise IT kogemusega Datafoxi administraator Toomas Liiv ütleb: ,,Klientidega tuleb suhelda!".

IT teenus ei sobi kõigile

Kõik kliendid ei saa IT-d teenusena tellida, sest seaduse, regulatsioonide või omanike nõudel peavad IT süsteemid olema „majas“ sees. Sellisel juhul soovitame teha klientidel targad IT planeeringud ja kaasata IT firmad oma lahenduste planeerimise ja juurutamise juurde. Datafoxi praktikast on hea näide, kus ühe lihtsa planeerimiskoosolekuga säästsime kliendile 1000 eurot. Arvestades, et investeering ise oli 5000 eurot, ei olnud kokkuhoid üldse väike!

Kokkuvõtteks

IT kasutamine teenusena annab esmalt reaalse rahalise võidu IT kulude kokkuhoiult ja ka IT kvaliteedi tõsu. Datafox teeb koostööd Eesti juhtivate ettevõtetega nii IT lahenduste planeerimise, kui IT teenusepartnerina.

Datafox IT teenuste juht Kristjan Ok aitab Teie ettevõtele sobiva teenusmudeli väja töötada.
See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.