26.02.2019

Täielikult kodumaisel kapitalil põhinev IT-firma Datafox sai ISO 9001:2015 kvaliteedijuhtimise sertifikaadi, suveks loodab ettevõte saada ka infoturbe juhtimise rahvusvahelise sertifikaadi ISO 27001:2013.

 

Rahvusvahelise sertifitseerimisagentuuri Bureau Veritase väljaantud sertifikaat tõendab, et Datafoxi juhtimissüsteem IT-teenuste pakkumisel on kooskõlas ISO 9001:2015 standardi nõuetega.

 

Datafoxi teenuste valdkonna juhi Kristjan Oki kinnitusel võttis ettevõte sertifikaadi taotlemise ette selleks, et tagada oma teenustele maksimaalne kvaliteet. “Protsessi käigus määrasime ainsaks kvaliteedimõõdikuks Datafoxis kliendirahulolu ja kirjeldasime selle mõõtmise põhimõtted,” selgitas Ok. “Loomulikult võib mõõta ka midagi muud, kuid kui kliendid pole meiega rahul, siis ei anna see midagi. Teenindusettevõttena on meil üheselt selge, et kui langeb klientide rahulolu, siis langeb ka teenuste kvaliteet.”

 

Viimane tagasiside uuring näitas, et 93% klientidest on Datafoxi teenustega rahul või väga rahul. Eesmärk on jõuda kliendirahulolu lõikes aasta pärast ülimalt kõrge 95% tasemeni.

 

Datafoxi teenuste valdkonna juhi sõnul kaardistati ISO sertifikaadi taotlemisel detailselt olemasolev töökorraldus ning protsessid. “Kuna tuli välja ka kitsaskohti, panime paika arendusprogrammi nende lahendamiseks,” rääkis ta. “Arendused tuleb meil kindlasti aasta jooksul ellu viia, sest vastasel juhul kaotame oma sertifikaadi.”

 

ISO 9001:2015 nõuete järgimine on tänapäeval tiheda konkurentsiga IT-turul tegutsemise eeltingimuseks, kuna paljud kliendid eelistavad teenusepakkujatena sertifikaati omavaid ettevõtteid. “Kui kliendil endal toimib kvaliteedijuhtimise süsteem, siis on tal lihtsam osta teenuseid ettevõtetelt, kelle kohta on sertifikaadiga antud sõltumatu hinnang, et tegutsetakse turu parima praktika järgi,” lausus Kristjan Ok. “Siiski on Eestis vaid paarkümmend IT-ettevõtet, kel ISO 9001:2015 on olemas. Täna ei ole aga see sertifikaat enam piisav, kuna IT-turvalisus muutub üha tähtsamaks. Seepärast taotleme ka infoturbe juhtimise rahvusvahelist sertifikaati ISO 27001:2013, mille loodame saada suveks.”

 

ISO9001:2015 on Rahvusvahelise Standardiseerimisorganisatsiooni kõige uuem kvaliteedijuhtimise standard. ISO 9001:2015 sertifikaadi olemasolu näitab, et ettevõte pakub kliendi vajadustele vastavaid teenuseid, mis on kooskõlas seadusandluse ja majanduskeskkonnaga.