07.03.2022

 

Datafox hakkab arvutite tarnimisel kasutama häälestusabilist Microsoft Windows Autopilot, mis muudab seadmete eelseadistamise kordades kiiremaks ja loob eelduse tarneaja vähenemiseks. Datafoxi Microsoft tehnoloogiajuht Neeme Kaalep kirjutab, mida Windows Autopilot endast kujutab.

 

Haldusplatvormis Microsoft Endpoint Manager (endise nimega Microsoft Intune) sisaldub pilvetehnoloogia Microsoft Windows Autopilot, mis muudab uute arvutite seadistamise võrreldes praegusega oluliselt lihtsamaks ja kiiremaks. Autopilot vähendab IT-seadmete kasutuselevõtu, haldamise ja kasutuselt kõrvaldamise kulusid, optimeerib kasutajaseadmete administreerimiseks vajalikku keskset IT-taristut ning suurendab seadmete kasutusmugavust.

 

Uute arvutite tarnimine n-ö vana kooli meetodil

Seni on uute arvutite seadistamine käinud nii, et ostu järel saadab seadmetootja kogu tellitud partii kliendi kohalikule IT-partnerile või ettevõtte enda IT-osakonda, kui see on olemas. IT-partner räägib kliendiga läbi, millist operatsioonisüsteemi, rakendusi, sisselogimisiviisi, turvaseadistusi jms on arvutitele vaja ning asub seejärel uusi seadmeid käsitsi installeerima ja konfigureerima. Kui ostetud on näiteks 50 uut arvutit, võtab see töö aega tunde või vahel isegi päevi. Alles eelseadistuste tegemise järel saadab IT-partner kogu arvutipartii ettevõttele, et töötajad saaks uued arvutid kasutusele võtta.

 

Tarne Microsoft Windows Autopilotiga

Microsoft Windows Autopiloti kasutamisel käib kogu protsess oluliselt kiiremini vastavalt ülalolevale skeemile. IT-partner peab küll täpsustama kliendi vajadused programmide ja seadistuste osas, kuid arvuteid ei hakata ükshaaval installeerima ja seadistama. Selle asemel luuakse Microsoft Windows Autopiloti keskkonda kettakujutis (disk image) või mitu erinevat iga kasutajagrupi jaoks. See määrab ära, millised operatsioonisüsteemi versioonid, rakendused, turvapoliitika ja seadistused peavad uutes seadmetes olema ning millised ligipääsud konkreetse arvuti kasutaja vastavalt oma ametikohale Azure Active Directory’st või Active Directory’st saab. Kuna uute seadmete tuvastamiseks kasutab Microsoft Windows Autopilot iga arvuti unikaalseid identifitseerimiskoode (ID), saab pilvekeskkonda luua väga erinevaid seadistuste profiile, sest enamasti on ka lõppkasutajate vajadused erinevad.

 

Seadmetootja saadab aga kogu tellitud arvutipartii otse kliendile, kus töötajad senisel viisil uutesse arvutitesse sisse logivad. Seejärel võtab mõneks ajaks töö üle Autopilot, tundes ära, et konkreetse ID-ga arvuti on võrku tulnud. Autopilot paigaldab automaatselt vastavalt disk image’le õige litsentsi versiooni ja tööks vajalikud programmid ning teeb turvaseadistused, et uus arvuti ei oleks hetkeski kaitseta.

 

Autopilotiga võtab arvuti seadistamine mõne minuti

Uue arvuti installeerimine ja konfigureerimine võtab Microsoft Windows Autopilotiga aega mõne minuti võrreldes mitmete töötundidega, kui kogu seda protsessi teeks IT-spetsialist käsitsi. Lisaks säästab see aega arvutipartii IT-partneri juurde ning tagasi sõidutamise arvelt, mis on eriti oluline just praegu, mil IT-seadmete tarneajad on veninud 3-12 kuu pikkuseks.

 

Märkimisväärne võib see ajasääst olla ettevõtetele, kes on avamas kontoreid välismaal. Praegu on tööprotsess selline, et kui näiteks Prantsusmaal tütarfirma loonud kodumaine ettevõte ostab sealt kohapealt uued arvutid, siis saadetakse need enamasti seadistamiseks Eestisse, kus asub IT-osakond või IT-partner. Siin tehakse arvutitele vajalikud programmide paigaldused ja seadistused ning saadetakse seejärel kogu partii Prantsusmaale tagasi, mis tähendab mitmeid kaotatud tööpäevi, kui mitte tervet töönädalat. Windows Autopilotiga jääb aga arvutite Eestisse saatmine ära: piisab uue arvutiga vaid Prantsusmaal võrku sisse logida, kui kõik vajalikud paigaldused ja seadistused tehakse automaatselt ära ning arvuti on täielikult kasutusvalmis.

 

Häälestusabiline sobib ka senise arvutipargi haldamiseks

Windows Autopilot ei ole mõeldud mitte ainult uute arvutite kiireks ja automaatseks eelseadistamiseks, vaid see sobib ka senises arvutipargis algseadistuste või andmete taastamiseks, operatsioonisüsteemi uuendamiseks või vanemate seadmete uuesti kasutuselevõtmiseks. Seadmed võivad olla mõeldud töötajatele personaalselt või jagatud kasutamiseks (näiteks infokioskid). 

 

Uute seadmete tarnimist võib korraldada ka kliendi enda Microsoft Endpoint Manageri ja Autopiloti kontode kaudu. Nende lahenduste kasutamiseks pole vaja alati soetada isegi lisalitsentse, kuna need võivad sisalduda juba ettevõtte senises Windowsi paketis. Windows Autopilotit toetavad Windows 10 ja 11 ning Holo Lens versioon 2004.

 

Soovid konsultatsiooni Microsoft Endpoint Manageri ja Autopiloti kasutuselevõtuks? Võta palun meiega ühendust: 

 

 

 

Neeme Kaalep

Microsofti tehnoloogiajuht

See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

 

 

 

Loe lisaks:

Kanaliülene teenindusplatvorm Zendesk aitab Operailil paremini sisekliente teenindada

Aasta 2021 infoturbes: õngitsusründed muutusid keerukamaks, turvanõrkuste osakaal kasvas