02.02.2024

 

Ühisteenuste väikesest arendusprojektist kasvas välja hoopis teine ja algsest palju suurem projekt, millest tulemusel valmis uue parkimisäpi Parkner back-end kiht, kirjutab Datafox Software Engineeringu arendusjuht Tarmo Reineberg.

 

Kui Ühisteenused 2023. aasta kevadel meie arendusmeeskonna poole pöördus, oli nende soov lihtne: vaja oleks väikest infosüsteemi, mis võimaldaks hallata kliente, sõlmida erinevat tüüpi lepinguid, saata neid digitaalselt allkirjastamisele ning hiljem hakata allkirjastatud lepingutest arveinfot raamatupidamisse edastama.

 

Algselt kaalusime Microsoft 365 standardsete vahendite täiendamist nn kergprogrammeerimise (lowcode) arendustega, kuid asjasse süvenedes saime aru, et Power Apps pole ikkagi päris selle jaoks mõeldud. Kuna Datafoxi tarkvaraarendustiim oli sarnaseid funktsionaalsuse elemente juba varasemate projektide jaoks teinud, otsustatigi lõpuks n-ö klassikalise tarkvaraarenduse kasuks – veebirakendus ja back-end arendus koos Java Spring Boot raamistiku ning MySQL andmebaasiga jne.

 

Samal ajal olid Ühisteenused käivitanud teise arendusprojekti, et luua avalikuks kasutamiseks mõeldud parkimisäpp Parkner. See võimaldab parkimisteenuse kasutamise lahti siduda mobiiliarvest ehk maksta parkimise eest otse äppi sisestatud pangakaardilt või luua ärikonto, et ettevõte saaks parkimise eest tasuda eraldi kuu lõpus Ühisteenuste esitatud arve alusel.

 

Kahe arendusprojekti teed ristusid

Ühel hetkel kahe sõltumatu projekti teed ristusid – tõdeti, et ka Parkner äpi ettevõtte konto kasutamiseks on vaja sõlmida leping ning kliendiga arveldada. Nii läks Datafoxis alustatud ja juba peaaegu valmis saanud lepingute haldamise infosüsteemi arendusprojekt suve hakul kohe mitu korda „huvitavamaks“.

 

Juba võrreldes algse lähteülesandega Datafoxile olid töö käigus lisandunud uued soovid nagu kliendi andmete sünkroniseerimine Dynamics BC majandustarkvaraga ning uue kliendi sisestamisel andmepäring äriregistrist. Parkner äpi ärikonto realiseerimiseks tuli aga lisada väga palju uusi funktsionaalsusi, mille tulemusel sai algsest lepingute halduse moodulist Parkneri jaoks ärikriitiline back-end kiht, ilma milleta ei ole ärikonto kasutamine võimalik.

 

Kahe rakenduse sidumine eeldas hulgaliselt integratsioone

Selleks tehti terve hulk vastastikuseid integratsioone alates ärikonto loomisest ja kasutamisest, arveldusinfo kogumisest ning limiitide jälgimisest kuni arveldusinfo saatmiseni Ühisteenuste raamatupidamisse ja ärikonto lõppkasutajate iseteenindusliku haldamiseni. Jäi üle ainult õnne tänada, et algselt „väikest asja“ ei hakatud lahendama Microsofti lowcode tööriistade abil, sest need ei oleks kõike seda võimaldanud ning kindlasti vajab loodud infosüsteem veelgi edasiarendamist.

 

Kui tundsid enda ettevõttes ära sarnase probleemi lahendamise vajaduse või soovid olemasolevaid tarkvaralahendusi paremini ära kasutada töö ja protsesside kiiremaks muutmiseks ning kulude vähendamiseks, siis võta palun ühendust meie tarkvaraarenduse müügijuhi Hardi Otsaga. Leiame koos üles kohad, kus liidestused ning arendusprojektid muudavad äriprotsessid efektiivsemaks:

 

 

Hardi Ots

Tarkvaraarenduse müügijuht

See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

 

 

 

 

 

Loe lisaks:
Paroolide halduslahendus tagab soovitud turvataseme ilma töötajaid liigselt koormamata
Datafox Software Engineering arendas Punasele Ristile uuendusliku veebilahenduse