28.08.2023


Konkurendid võivad vahel kasutada päris alatuid riukaid, usute? Datafoxis me algusaegadel seda ei uskunud. Kuid juba oma esimest seminari korraldades saime teada.

 

See oli 2013 aasta sügis, kutsusime kliendid uue IT ettevõtte Datafoxi esimesele seminarile. Huvi oli kohe üle ootuste suur. Kuid info levis kiirelt ja meie aktiivne tegutsemine läks konkurentidele nii korda, et nad otsustasid maksku mis maksab plaani nurja ajada. Nad broneerisid täpselt samasse konverentsikeskusse, vahetusse naabrusse ruumid ja tegid konkureeriva seminari, kuhu kutsusid samad kliendid. Kuid siht kliendid endale meelitada ja Datafoxi seminar põhja lasta ei kandnud vilja – esimene seminar õnnestus suurepäraselt. Uudishimu tõi inimesed kohale ning uus tegija IT turul võeti kohe hästi vastu. Meie saime aga väärtusliku kogemuse – tehku konkurendid mida tahavad, Datafoxi see ei peata. Võitlusele me energiat ei raiska, ajame oma asja võimalikult hästi ja oleme klientidele paindlik, personaalne ja professionaalne IT partner.

 

10 aastat ettevõtte kasvu

Datafoxi käivitades rentisid kolm meest Tammsaare Ärikeskuse kõige väiksema ruumi, kus tuppa mahtus üksainus ümmargune töölaud. Möödus paar kuud ja Datafoxi vennad olid majahalduri ukse taga: meil on suuremaid ruume vaja. Nad leidsid. Umbes poole aasta pärast olime jälle tagasi – vaja rohkem ruumi. Majahaldur tegi suured silmad: «Millega te üldse tegelete, et selline kasv on? Miks teil kogu aeg suuremaid ruume on vaja!?» Kaamos suutis alati meie jaoks sobiva lahenduse välja pakkuda ja tänaseks on suhted mõlematpidi kasulikud – Kaamosest sai meie klient.

 

Kasvanud on ka Datafoxi teenustevalik. Alguses keskendusime andmekeskuse lahendustele, aga õige pea oli klientide usaldus võidetud ja aina enam küsiti meilt täis IT teenust. Järelikult oli vaja seda pakkuda! Selle kasvu eest peame klientidele aitäh ütlema – äge, et ootasite meilt rohkem kui me alguses olime valmis pakkuma.

Datafoxi trump on püsivad ja pikaajalised suhted. 10 aastat tagasi, algusaegadel kolme mehe firmasse tulnud kliendid teevad meiega tänaseni koostööd. Oli paras julgus usaldada ärikriitilised süsteemid kolme mehe hoolde, kuid oleme seda usaldust õigustanud.

Oli ka neid, kes alguses kahtlesid: «Te olete lahe ettevõte, aga liiga noor. Räägime kolme aasta pärast!» Nüüd on möödas 10 aastat ja sellised jutte enam laual pole. Datafoxi vaadatakse nagu stabiilset, kogenud ja usaldusväärset tegijat. Vastutavate töötajate kogemus IT maastikul on ettevõttest suuremgi, keskmiselt 20 aastat.

 

10 aastat meeskonna kasvu

Datafoxi tiim on kümne tegutsemisaasta jooksul kasvanud üle kümne korra. Alguses tegime kõike ise. Kolm meest kirega asja kallal. Tänases Datafoxis toimib loogiline struktuur, üksustel on juhid ja visioon on paigas. Kõik ei ole enam Kristjan Oki peas. Väike tiim võib olla väga tõhus, kuid see seab ettevõtte kasvule teatud piirid. Aga siis tuleb loogiline vajadus spetsialiseeruda ja vastutust jagada. Datafox pole kunagi kartnud julgeid kasvuotsuseid ka ebastabiilses majanduskliimas, sest olles datas tugevad oskame võtta arukaid riske.

Datafoxi tiimis on palju töötajaid, kes on ettevõttesse jäänud kauemaks kui viis aastat. Meie eesmärk on hoida inimesi ning pikaajaline pühendumine on motiveerivate preemiatega väärtustatud. Ühe aastaga veel suuri tegusid korda ei saada, mida paremini ettevõtet tundma õpid, seda rohkem saab panustada. Alates teisest aastast saavad inimesed lisapuhkusepäevi, kuid on teisigi viisi inimestele kinnitada – te olete Datafoxi jaoks väärtus.

10 aasta jooksul on Datafoxi tuumik püsinud samana. Igaühe trumbid on täpselt teada ja võimalikult hästi rakendatud. Datafoxi alustaladeks on Marko Külaotsa julged ideed, Mati Raidma IT-ajud, Risto Kiilbergi ratsionaalsus, Tarmo Reinebergi kogemused ja Kristjan Oki visioon.

 

10 aastat eesmärkide saavutamist

Datafoxi 5. sünnipäeval sai välja käidud siht: 10 miljonit käivet. Tol hetkel tundus see paras ulme, täna on see ammu ületatud. Selline hoiak ongi ettevõttele omane – ükski eesmärk pole liiga julge ega kõrge, et seda püüda. Iga edulugu on loogiliste sammude jada.

Datafoxi klientide nõudlikkus on aastate jooksul kasvanud. Noorele ettevõttele antakse andeks, 10 aastase kogemusega IT ettevõttele ei tehta enam mingit hinnaalandust – ootused peavad olema täidetud ja ületatud. Tahetakse, et Datafoxi IT asjatundjad oleksid kliendist ees ja teaksid, mis toimub homme.

Ettevõtted, kes Datafoxi teenuseid ja lahendusi kasutavad, on väga erineva suurusega ja eri sektoritest. Palju on meie juurde jõutud soovituse alusel – klient on rahul räägib teistele ka. Kuid loomulikult on ka ebaõnnestumisi nagu kõikjal, kus julgeid otsuseid tehakse. Sellises olukorras me pead liiva alla ei pane – lahendame kiirelt olukorra, teeme kindlaks põhjused ja ennetustöö, et edaspidi sarnast olukorda poleks. Pikk ja usalduslik koostöösuhe on Datafoxi eesmärk ja enamik kliendisuhteid just sellised ongi.

 

10 aastat parimaid kliente

Klientidega on meil vedanud – Datafoxi lahendusi kasutavad edukad, juhtivad, tuntud Eesti ettevõtted, kellega on au koostööd teha. Mitmed meie kliendid on rahvusvaheliselt edukad, tahavad oma äri hästi teha ja ootavad, et Datafox nende IT poole eest vastutaks ja aitaks eesmärke saavutada. Tänases maailmas kasvab küberrünnete risk, nii muutub aina olulisemaks teemaks turvalisus. Datafoxi fookus on pakkuda IT süsteeme, mis oleks nii töökindlad kui turvalised. Me oskame ette näha ka homsed riskid ning pakkuda kaitset.

Otsekontaktide varal klientidega oleme mõistnud, et edu toovad selge eesmärk, süsteemsus, julgus ja suur sisemine põlemine. Samad väärtused iseloomutavad Datafoxi meeskonda.

 

Mis äri me Datafoxis ajame? See on IT ettevõte, aga tegelikult me müüme usaldust ja suhteid. Hästi toimivad IT süsteemid on aina suurema ärikriitilise tähtsusega. See on nagu hea vundament, millele saab ehitada kuitahes kõrge ärihoone.

 

Loe lisaks:
Kliendirahuolu uuring: Datafoxi soovitusindeks kasvas esimesel poolaastal 47-ni

IT-turvalisus nõuab pealekeeramist